Sestry radí

Dobrý den, maminka je onkolog. pacient a má 2 měsíce po operaci udělaný vývod z tenkého střeva. Od konce prosince se léčí na zánět močových cest. Nyní dobirá druhe antibiotika, které předepsala praktická lékařka. Při močení ji to velmi páli, používá pleny a občas kromě moče se na pleně objeví hleny a jakoby kousky stravy. Je to běžné u ileostomie nebo je to způsobeno zánětem? Děkuji Fojtikova

Radomíra Fierlová

Radomíra Fierlová

08. 01. 2018

Dobrý den, co se týká antibiotik na urosepsi u ileostomika je důležité, aby se léky podávané ústy drtily, jinak by se mohlo stát, že léky užije a vyloučí se celé nevstřebané ileostomií ( můžete je najít při vypouštění ileostomického sáčku ),proto možná potíže neustávají. Pokud se v pleně objevují hleny, zbytky stolice či jídlo, je třeba zjistit, zda vychází z konečníku či pochvou. Pokud z konečníku, tak se může jednat o zbytkovou stolici nebo střevní obsah přepadává ( konzultovat z chirurgem ). Pokud zjistíte, že jsou zbytky z pochvy, nutno provést gynekologické vyšetření k vyloučení enterovaginální píštěle ( také informovat lékaře ). Bohužel tyto dotazy jsou směřovány na lékařskou péči. Přeji ať se vše vyřeší. Pěkný den Fierlová