Sestry radí

Dobrý den. Můj muž je měsíc po zavedení kolostomie z důvodu zánětu a perforace tlustého střeva. Dočasně. Ber Degan a Helicid. Po propuštění to pár dnů šlo než začal ztrácet. Zvrací pomalu obden třeba 10krát. Jezdím s ním do nemocnice kde říkají, že to přejde samo. Trvá to už třetí týden a pořád to samé a nám už docházejí síly. Poradíme nám co s tím? Jen dodám že nemocnice je Teplicích a stomie nebyla plánovaná. Děkuji Máca

Radomíra Fierlová

Radomíra Fierlová

18. 11. 2017

Dobrý den, takové dlouhodobé a opakované zvracení není vpořádku,ale bohužel nepatří do rad stomasester. Patně vše nefunguje jak má,ale to asi vidíte sama i jako laik.Obávám se,že samo takové zvracení asi nepřejde pokud nezabírá i nastavená medikace.Nutno řešit s lékaři.Hrozí například velký váhový úbytek,metabolický rozvrat,který doprovází spoustu jiných komplikací o vzniku parastomální kýly ani nemluvím.Ta může vzniknout námáháním přišní stěny při zvracení.Kýla může vzniknout jak v operační ráně tak v e stomii.Kontaktujte lékaře a nenechte se odbýt.Bohužel v naší kompetenci víc není.Přeji hodně ,věřteím že se stav zlepší.